Revy kan låta dammigt och förlegat men inte om ingredienserna är tre av Sveriges mest folkkära underhållare – omsorgsfullt formade av mannen som går under epitetet mr Showbiz (Hans Marklund).
Efter att publiken har varnats för att det förekommer skott, avgaser och grovt språkbruk i föreställningen far ridån upp. Magnus Uggla, Johan Rheborg och Johan Ulveson står i silvervita kostymer med ryggarna vända mot publiken, hängivet studerande sina egna spegelbilder. Spegel, spegel på väggen där: vem kommer att agera bäst idag?
Så drar en intern kamp igång om vem som ska få göra vad, på klassiskt revymanér där sång varvas med sketcher, dans, imitation – och självklart lite naket.
Showen är nyskriven, och specialskriven för de tre herrarna. Och Magnus Uggla har på sitt särdeles egna vis förnyat och skrivit om några av sina främsta hitar till mer nutidsanpassade texter. Ett grepp som bäddar för succé och blir hysteriskt kul.
En revy ska bygga på överraskningar. Och visst är det lite chockerande när en buktalande Magnus Uggla outar hela publiken som gay, och när vitvinskonnässörerna Sven och Sven först blir rejält packade och sedan pinkar ner sig.
I övrigt är dock ganska mycket av det väntade slaget. Det blir många skämt under bältet, en gruvligt förbannad Johan Rheborg, en härligt förvirrad Johan Ulveson.
Men jag ser så gärna Rheborg totalt tappa kontrollen över en simpel rapport. Eller för den delen Ulveson trippa omkring i kvinnokläder och bedyra sin manlighet. Och hur Uggla går lös på Christer Björkman i en pampig schlagerdänga.
Lägg därtill några enastående vackra och fullkomligt livsfarliga akrobatiknummer (Timo Lattu och Hanna Linne), och en koreografi (Hans Marklund) som är så kul – framför allt bacillskräcksnumret – och så avancerad att jag blir svettig bara av att titta på den, så är lyckan nästan fullständig.