Förhoppningen är att få bort missuppfattningen att det skulle råda vattentäta skott mellan sport och övriga konstformer.
– Vi öppnar kontaktytor och vi vill båda skapa god konst, säger musikteaterns vd Stefan Sköld till Sydsvenska Dagbladet.
För musikteatern handlar avtalet till stor del om att skapa kontakter och locka nya potentiella teaterbesökare genom MFF:s nätverk för sponsorer.
I söndags bjöds hela MFF till föreställningen Kaspar Hauser, med efterföljande middagssupé för lag, ledning och sponsorer i teaterns foajé.
Än så länge är dock de båda parterna förtegna om de praktiska målen med det nya samarbetet.
– Det finns massor av planer, men det känns fel att gå ut med lösryckta delar, säger MFF:s sportchef Hasse Borg.
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...