Motiveringen lyder ”Omedelbar kontakt mellan bild och åskådare. Ett klassiskt maner i extremt exhibitionistiskt framförande, årets AFFE utan tvekan. Se mig!”.
Jo tack, vi ser dem hela tiden. Överallt. Bilder och tidningsrubriker om Mikael Persbrandt och Maria Bonneviers privata relation och omsusade föreställning, har tapetserat svenska städer många gånger om.
Så man kan inte annat än undra, om affischens konstnärliga kvalitet verkligen var bäst i klassen? Eller om medieuppbådet påverkat juryn att prisa bilden enbart för snaskigt sensationsvärde och hög skvallernivå. Effektiv marknadsföring i alla ära, men vad lanserades egentligen? Såpan eller pjäsen?
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...