Efter 40 år som OS-sponsor vänder datorföretagsjätten helt på klacken och antyder istället ett intresse för att samarbeta med teatervärlden. Allt enligt Rick Singer, chef för sponsorship marketing i USA.
Företaget kommer inte att minska satsningarna på sponsring, men alltså byta linje. Framöver vill man också undersöka hur sponsringen genererar pengar i retur till företaget.
IBM har sponsrat sport sedan 1960 då man gav de olympiska spelen det första elektroniska datorsystemet.
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...