Årets berättartekniska trend är otäckt symptomatisk för vår samtid. I minst tre pjäser har man kunnat se historien ta en terroristvändning med viss förstärkning av rökmaskiner: I Stefan Larssons uppsättning av Sarah Kanes Bombad på Elverket bröt sig kriget in och raserade hela scenografin, i Riksteaterns Allt ska bort av Anders Duus drabbades den svenska landsorten av inbördeskrig och i Malin Axelssons Deffad på Teater Scenario försökte en vardagsstålman ta kommando i livet med handeldvapen.
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...