Åtminstone om man ska tro Clemens Altgård (10/2), själv författare av spelet ”Pelle Svanslös”. Och vad är det som gör traditionella författare av film- och teatermanus så attraktiva för webbyråerna? Altgård menar att dagens dataspel omfattar så många världar, personer och intriger att det krävs en manusförfattare för att hålla ihop själva spelidén.
Nummer anar tomma hyllor på teatrarnas dramaturgiat i framtiden. För vilken författare vill låta sitt manus ligga där och ruttna bort i väntan på att bli spelat i en diffus framtid, när hela cyberrymden ropar på skribenter med känsla för dramatik.
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...