Okey, kläderna är visserligen ganska fula och klädfirman är tantig, men annonserna är riktigt snygga och kampanjen visar ändå på att klassiskt skolad dans kan vara bred. Åtminstone så bred att ett kommersiellt företag vågar sig på att använda sig av nämnda dansensembler, och även namnge dem, för att skapa kvalitetsstämpel på sina kläder.
Vi tycker helt enkelt, i dessa sponsorarma tider, att det är helt okey att para ihop den andefattiga kommersialism med den pennigfattiga kulturvärlden. Ändamålen helgar medlen, heter det ju och om detta kan dra in lite stålar till danskompanierna ifråga och generera fler dylika samarbeten, så är det väl inget fel med det? Vi väntar ivrigt på att få se ensemblen från Lars Noréns Kyla i tysk ölreklam.
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...