Eller vem har inte satt kaffet i vrångstrupen av att skåda en halvflådd hare i morgontidningen? Detta motiv är bland andra vad Judiska Teatern väljer att lansera uppsättningen av Katarina Frostensons Kristallvägen med (premiär 16 mars i Stockholm).
Årets affisch för Bröderna Bronetts Cirkusprinsessan (7-14 mars på Stockholms Stadion), är en kvinna full av taggar och tatueringar, en riktig Power Lady. Grym och superfeministisk.
Inte är väl Folkoperans ”vacker flicka sväljer ful fisk” heller så gubbsjukeframkallande att se på, samma teater som häromåret surfade igång erotiktrenden med synligt kvinnokön som lansering för Bohéme, kör alltså motsatt taktik för Rhenguldet.
Eller för att gå lite utanför scenkonstens territorium; vem har missat hårdrockaren Andrew W.K:s autentiskt, blodigt sönderslagna ansikte bland nöjesannonserna?
Om förra årets tanke var att locka publiken till scenerna genom sex, så är alltså årets att med vettskrämd förtjusning få oss att gå till biljettkassan.
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...