De sexton deltagarna tränade scenkamp för film och teater med bredsvärd, värja samt utan vapen.
– Vi skapar illusionen av fysisk konflikt, säger Peppe Östensson. Det viktiga är att berätta en historia och att sättet man slåss på stämmer med karaktären. Hamlet fäktas inte på samma sätt som Zorro bara för att båda har en värja i handen.
För Kvartersteatern är kursen ett led i förberedelserna inför sommarens uppsättning av D’Artagnans dotter, där Peppe Östensson kommer att koreografera stridsscenerna.
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...