Meningen med detta är inte enbart att förhöja människors julshopping, utan målet är förstås att nå en ny publik.
”Premiärdagen” hade en liten skara samlats framför scenen med en överrepresentation av finare damer. De yngre slängde en snabb blick mot scenen och stressade sedan vidare.
Efter framträdandena skingrades publiken snabbt och intresset för en större dos av opera var minimalt bland de tillfrågade. Så tror inte Nummer att valet av plats för marknadsföring med sikte på en ny, oprövad publik är den bästa. Varför inte göra samma PR-kupp i Rinkeby eller Fittja shoppingcentrum istället? Där skulle operan med all säkerhet entusiasmera en stor och entusiastisk ”nybörjar”-publik som till vardags aldrig får sig ett uns finkultur alldeles gratis. Den välbärgade NK-publiken kommer nog ändå.
Nummer på:
Balk 1 top
-
Recensioner
- Metropolis, Kulturhuset Stadsteatern
-
Född ond, Brunnsgatan Fyra
-
Skuggland, Dramaten
-
Ronja Rövardotter, Kulturhuset Stadsteatern
-
Tartuffe, Göteborgs stadsteater
-
Fördjupning
- Årets bästa – redaktionens val 2014
- Snart en smartphone i varje salong
- Isabel Cruz Liljegren
- Hej Anneli Alhanko!
- Ny chef söker konstnärlig målsättning
Läsarfråga
Loading ...