Anna Hedelius, Stockholm
Katarina den stora på Teater brunnsgatan fyra »
”Katarina den stora i Lena Nymans gestalt är ett koncentrat av kraft och målmedvetenhet. I hennes värld är samtliga människor, inklusive barn och äkta män, marionettliknande undersåtar, dugliga bara om de är hennes maktsträvan till gagn”.
Läs hela recensionen »
Lena Andrén, Stockholm
Haunted Dancehall på Orionteatern »
”Haunted Dance Hall är den perfekta föreställningen för alla som inte har gett upp hoppet om att drömmen blir verklighet – just när den beiga danslokalen förvandlas till en glittrande magisk plats där isbjörnen sjunger bara för dig”.
Karin Kämsby, Gnarp
Allt ska bort på Teater Västernorrland »
”Allt ska bort väcker starka känslor vare sig man tycker om den eller inte och får en att vilja diskutera hela kvällen efteråt. Dessutom är den någonting så ovanligt som ett persongalleri bestående av nutida industriarbetare”.
Läs hela recensionen »
Anna Håkansson, Göteborg
Bort från Stockport på Göteborgs stadsteater »
” Bort från Stockport lyckas sätta fingret på känslan att inte passa in, det annorlundaskap som kommer av att vilja lite mer än sin omgivning /…/.”
Läs hela recensionen »
Johan Hilton, Göteborg
Aska på Göteborgs stadsteater »
”På Göteborgs stadsteaters lilla scen kan en överjävlig krigsförbrytelse speglas i en rullande penna, ett närmande lika gärna vara
ett sadistiskt övergrepp eller ett barnamord. Koncentrerad, men likvälstorslagen, regi av teaterdebuterande Björn Runge”.
Läs också Anna Håkanssons recensionen i nummer.se »
Astrid Claeson, Uppsala
Svartsjuka på Upsala stadsteater »
”Svartsjuka på Upsala stadsteater för att den är skriven av en kvinna, och har tre roller – alla kvinnor. Hur det påverkar föreställningen att den regisseras av en man kan man fundera på”.
Läs hela recensionen »