Ett lysande grepp ur ett marknadsföringsperspektiv. Har man väl sett trean och sjuan vill man ju förstås hemskt gärna se ettan också – men den har premiär på Stockholms stadsteater först i höst.
Så särskilt medveten om marknadsföringens förslagna värld är nu knappast Lars Norén. För honom handlar det snarare om att vända upp och ner på vår uppfattning om tiden, få oss att glömma den traditionella skolresemodellen med ett linjärt seende på livet från A – Ö. Här bjuds vi istället in till något som mer liknar ett holoistiskt diagram där små hål i tidszonen får då-, sam- och framtid att existera samtidigt.
Resultatet blir en dramaturgi som liknar den i Quentin Tarantinos film Pulp Fiction från 1994. Vi får alltså ta del av olika händelser i en fullkomligt okronologisk ordning.
Födelse och död
I Terminal 3 får vi möta två par i ett väntrum på ett sjukhus. Det ena paret väntar på att identifiera sin döde son, det andra på att få hjälp med en förlossning.
Nummer fick möjlighet att filma scener, samt intervjua Lars Norén och skådspelaren Magnus Krepper innan föreställningen går ut på Sverigeturné med start i Eskilstuna 31 januari. Premiär blir det i Riksteaterhuset, Hallunda
söndag 29 januari.